Brambory zapečené s kysaným zelím a vajíčkem

Nemusíte přece kupovat jen exotické chia semínka či quinou…. co takhle pro změnu zelí, brambory a vajíčko….

Tento recept není tak úplně z mé hlavy. Vychází z receptu, který uveřejnil Apetit a já jej jen trošku upravila pro našeho dvouletého syna. A je mi jasné, že nepochodí u lidí s alergií na vejce, mléko a ani u veganů. Ale pokud vám, respektive vašemu dítěti tyto potraviny nevadí, vyzkoušejte 🙂

Původní recept „Uzené zapečené s kysaným zelím a bramborami“ máme doma v oblibě a to moc a najdete ho zde. Dospělácká verze obsahuje uzené maso, dětská zase vajíčko 🙂 Moc doporučuju, obzvlášť na chladné podzimní večery, koření krásně provoní dům, kdo má rád zelí, smlsne si. Malá změna, kterou jsme si udělali je, že používáme i zakysanou smetanu (a trochu sladké). Pro dítě doporučuji na talíři jídlo doplnit čerstvou nebo na páře připravenou zeleninou.

Pro dvouleťáka doporučuji připravit takto:

Suroviny: 4 velké brambory, 3 vejce (nebo podle uvážení a velikosti pekáčku a porce), Kysané zelí (pozor na aditiva v koupeném kysaném zelí, doporučuji například zelí Seeburger, keré mi přijde i méně slané. No a samozřejmě můžete použít i své doma připravené zelí), 2 kuličky jalovce (opět podle velikosti pekáčku a porce), bobkový list, 3 hřebíčky, troška mleté sladké papriky, smetana na šlehání (33% bez stabilizátorů), zakysaná smetana (30%)

Postup:

Brambory uvaříme ve slupce a po vychladnutí oloupeme a nakrájíme na asi půl cm tlusté plátky. Vajíčka uvaříme natvrdo a nakrájíme na kolečka. Zelí (pokud vaříme pro malé dítě) propláchneme a trochu vymačkáme.

Do pekáčku naskládáme brambory, navrstvíme zelí a přidáme na kolečka nakrájená vajíčka. Starším dětem trochu přisolíme a můžeme dát i trochu pepře. Můžeme lehce promíchat, ale tak, aby se vařené brambory moc nerozmačkaly. Přidáme koření (bobkový list, jalovec a hřebíček), na koření nezapomeňte, je tam krásně cítit.  Rozmícháme si zakysanou a sladkou smetanu (opět množství podle potřeby) a obsah pekáčku zalejeme. Pečeme přikryté asi 30 až 40 minut na 180°C.

A je to. A ač na fotce jídlo nevypadá nijak zvlášť vábně, je opravdu moc dobré 🙂

Pro pestrost doporučuji na talíř dítěti přidat ještě zeleninu, například rajčata nebo já zvolila na páře připravenou brokolici a mrkev.

Hledáte odpovědi na otázky ohledně stravování vašeho miminka? Co mu vařit, co už smí jíst a co ne a zajímá vás také proč? Diky mým zkušenostem s přípravou stravy pro nejmenší děti, mé vášni pro dobré a kvalitní jídlo a zároveň touze porozumět tomu, co má vliv na zdraví mého dítěte a proč, pomáhám maminkám zorientovat se ve světě stravy miminek a batolátek. Učím maminky nejen, jak uvařit pro miminko tak, aby bylo zdravé, ale zároveň porozumět stavebním základům stravování malých dětí a v neposlední řadě, jak vše zvládnout, stihnout a přitom zůstat v pohodě. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře